En (evig) voksende bokstabel


Jeg har skrevet om bøker i seks år, og publisert omlag 100 anmeldelser. Det er ganske lenge, og det er ganske mange. Synes jeg. Tidvis har det vært svært stille, tidvis har det vært lite skriving og lite lesing. Slik har også de siste månedene vært. I februar eller mars nevnte jeg at jeg slet med senebetennelse i høyre hånden, hvilke gjorde at forsøk på å skrive anmeldelser ble noe amputert. Og det er det forsåvidt fortsatt. Skjønt sommermånedene som regel er da jeg leser og skriver mest, vil juni, juli og august bli de stilleste månedene på svært lenge -- i alle fall på skrive fronten. Jeg håper i midlertidig at jeg vil få lest en del, for som tittelen antyder har bokstabelen min vokst som en eksponentiell funksjon. Ikke fordi jeg har hamstret bøker, men fordi jeg har lest for lite. Innen måneden er omme håper jeg at jeg er ferdig med Dracula, som jeg har hatt lyst til å lese i tre år, og at jeg er ferdig med i alle fall halvparten av "Romantic Outlaws and the Extraordinay Lives of Mary Shelly and Mary Wollenstonecraft". Muligens har jeg også lest mer gotisk litteratur og mer av irske forfattere. Hvordan blir det å lese uten mål å skrive anmelder? Jeg vet ikke enda, men jeg skal komme tilbake til det om noen uker. Skjønt, en anmeldelse i ny og ne vil nok dukke opp, med litt hjelp av snille foreldre. Da vil du nok få det med deg og jeg varsler på forhånd om uhemmet "masing" på instagram. Men til den tid, riktig god sommer.


Kommentarer

  1. god sommer! får mer og mer sansen for gotisk litteratur. håper på flere anmeldelser!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det får jeg også -- er snart ferdig med Dracula, og jeg liker den skikkelig godt! Riktig god sommer til deg også.

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg