Korte tanker om "Jeg kom plutselig til å slutte å tenke på deg" av Fredrik Hagen

("Jeg kom plutselig til å slutte å tenke på deg" av Fredrik Hagen, Flamme forlag 2018, leseeksemplar fra forlaget)

Med en forteller stående i bunnløs sorg, konstant foran noe som skal avsluttes, har det vakre og konsise språket i Fredrik Hagens "Jeg kom plutselig til å slutte å tenke på deg" hele tiden et snev av brutalitet. Resultatet blir en svært stemningsfylt diktsamling. Mens handling og hendelser antydes står følelsene i sentrum, og ulike typer sorg knyttes sammen til en helhetlig fortelling fra begynnelse til slutt. Kanskje skildres også tap av relasjoner også sterkere når det antydes. Slik blir Hagen ikke kun en god poet, men en glimrende historieforteller.

Kommentarer

  1. Hei Alette! Jeg skal ha et bokprosjekt på skolen der oppgaven er å sammenligne to romaner av kategorien "det indre sjeleliv". Jeg har valgt meg boken Til Fyret av Virginia Woolf, men har ikke valgt hvilken bok jeg skal sammenligne den med enda. Derfor er spørsmålet om du har noen forslag til hvilken bok dette kan være? Har du lest Til Fyret? Læreren min foreslår Min Kamp av Karl Ove Knausgård, men jeg er ikke så lysten på det egentlig. Tar i mot alle forslag! Mvh Idunn

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg